Видове спирачки при велосипедите

Видове спирачки при велосипедите

Публикувано от Georgi 22/01/2018 0 Коментари

Влизаме в магазина/online магазина, харесваме си велосипед поради някакви критерии и стигаме до моментът на истината, в който възниква въпросът „Дискови спирачки или V-Brake/ V-образни?“. Силно се надяваме консултантите в магазините да могат адекватно да отговорят на всеки индивидуално според стила на каране и нуждите кой би бил най-добрият вариант за него, но може да се наложи да слушате доста дълго време. Поради тази причина ще направим един анализ, който да Ви подготви и запознае с предимставата и недостатъците на двата вида.
Фадинг/ фейдинг или „спирачен феномен“ е терминът, който се ползва при намаляване на ефективността на спирачната система, вследствие на триенето на двете повърхности. Основната разлика между двата вида спирачки е главно в това какво количество спирачна мощност се губи, какво се печели от това и кой е най-добрият вариант за нас. 
•    V-Brake/V-oбразни спирачки
Предимства: по-евтини от дисковите (включително и консумативите към тях-колодките), по-леки, по-лесни за поддръжка, не прегряват 
Недостатъци: намаляване на спирачните сили при мокро и кално време, повишено износване на колодките, силен звук при продължително спускане и мокро време  
За кои хора биха били подходящи? 
V-brake спирачките са изключително подходящи за хора, каращи главно по асфалт, без особено големи денивелации, където има продължителни спускания, както и за начинаещи колоездачи. 
Както при всички продукти, така и тук спирачките си имат клас-доста Cross Country колоездачи избират V-Brake спирачките именно поради ниското им тегло и сравнително добрите спирачки качества, които имат. 
•    Дискови спирачки


Предимства: високи спирачни сили, по-дълъг живот.
Недостатъци: по-скъпи, по-големи разходи за обслужване (мин.масло/спирачна течност, надкладки) по-тежки, по-трудна поддръжка.
 Хубаво е да се знае, че дисковите спирачки биват два вида-механични и хидравлични. При механичните спирането се получава чрез триене на накладките в ротора на колелото, като усилието от лостчето се предава посредством жило. При хидравличните процесът е същият, но в спирачните маркучи има течност (масло или спирачна течност), която осъществява спирането. 
Няма разлика в усилието, необходимо за спиране, а има разлика в усещането. Ходът на лостчето от начално положение на спиране до пълно блокиране на буталото при хидравличните спирачки е по-голям като това ти помага да осъществиш едно по-прецизно спиране. 
Дисковите спирачки са предпочитани основно при планинското колоездене, където имаш чести и агресивни спускания, доста влажни и мокри терени, където искаш сигурност и мигновенна реакция при натискане на спирачките. 
В заключение: помислете ще Ви се налага ли да спирате агресивно и колко често? При какви условия? Искате ли да спестите възможно най-много тегло? Какъв е Вашият бюджет? 
Отговорите на тези въпроси ще Ви дадат най-добре отговор на това-какви биха били Вашите спирачки.
 Винаги гледайте какъв клас са спирачките, които Ви предлагат. Пазарът се е препълнил с всевъзможни варианти и в много случаи масовите велосипеди предлагани по големите вериги с уж „дискови спирачки“ могат да Ви изиграят много лоша шега.

 

Изпратете коментар